29 september: Sigan Swing

Zondagmiddag 29 september 2024 om 14.30 uur

Gipsy traditionals en jaren ’30 jazz

Na een succesvolle editie van de 7 zomerse weken Kunst in ’t Kerkje, staan de vrijwilligers van de concerten weer te popelen om het publiek te trakteren op mooie muziek.

Op zondagmiddag 29 september opent Sigan Swing de nieuwe concertenreeks. Het wordt een heerlijk middagje ‘nazomeren’ met jazzklarinettist Roelof Posthumus en gipsygitarist Manito.

Op het repertoire staan hartverscheurende zigeunermelodieën en vlotte klanken uit het gipsyjazz idioom. Het is een melange van gipsyswing à la Django Reinhardt, Benny Goodman en flamenco.

Met zijn melodische fraseringen en zijn virtuoze improvisaties houdt Klarinettist Roelof Posthumus een muzikaal dialoog met het intuïtieve gitaarspel van Manito. Door dit uniek samenspel is geen enkel optreden hetzelfde. Wat op het moment ontstaat, is belangrijker dan de traditie.

Waterlandkerkje 29 september 2024 om 14.30 uur

’t Kerkje: Molenstraat 58

Toegangsprijs: €12,50–

Reserveren graag, per e-mail:

of per telefoon: 0031(0)117-401376

Info: www.kerkjewaterlandkerkje.nl